SILA ZVYKU

Sila Zvyku je náš nosný koncept, ktorý vieme pretaviť do rôznych podôb: školenie, kurz, zážitkový tréning. Podstatou je vždy pestovanie návykov zdravého životného štýlu a holistický prístup k danému problému.

Momentálne beží Sila Zvyku v podobe 32 hodinového kurzu pre učiteľov stredných a základných škôl zameraný na vytvorenie porozumenia v oblasti prevencie užívania návykových látok a rizikového návykového správania. Kurz ponúka najnovšie vedomosti v oblasti efektívnej prevencie so zameraním na nasledovné témy:

  • Škody spôsobené alkoholm ako prekážka dosiahnutia cieľov udržateľného rozvoja
  • Efektívna komunikácia
  • Sociálne normy
  • Alkoholový priemysel
  • Psychológia vytvárania návykov
  • Chronické ochorenia neinfekčného charakteru
  • Politické opatrenia ako efektívny spôsob propagácie zdravia a prevencie chorôb
Sila Zvyku

DISKUSIE

Diskusie so zaujímavými hosťami na tému zdravého životného štýlu, alkoholu v spoločnosti, vplyvoch medzinárodných korporácií na naše konzumné správanie a pod. Naše diskusie sa nesú pod názvom „Na Zdravie!“ a moderuje ich Elena Koritšánska, novinárka (RTVS)

Zatiaľ sme zorganizovali tri online diskusie:

  1. Alkoholová norma v spoločnosti
  2. Alkohol vs zdravie
  3. Alkohol a náboženstvo

Všetky naše diskusie si môžete pozrieť tu 

Pripravovaná diskusia je na tému: Alkohol v showbusinesse
Sledovať nás môžete na Facebookovej stránke Movendi SK, kde nám už aj teraz môžete písať otázky. Tešíme sa na vás. 
Na Zdravie logo

MOVENDI WEEKEND

Jedným z nosných pilierov činnosti nášho občianskeho združenia je movendi weekend, konajúci sa minimálne raz za rok s cieľom poskytnutia priestoru pre osobnostný rast, výmenu skúseností, zaujímavých diskusií či workshopov v zdravom a inšpirujúcom prostredí pre všetky vekové kategórie.

Najbližší movendi víkend plánujeme na leto 2020.

V MÉDIÁCH

NOIZZ: Výrobcovia alkoholu cielia na ženy. Reklamy sľubujú priateľstvo, zábavu a posilnenie postavenia

„Pivo pre baby“ je balené v ružovom obale a má menej kalórií. Na Instagrame ženy lákajú na farebné drinky a značka vína „Mummy’s Time Out“ (Mamkin oddych) sa naozaj na nič nehrá. Slogan „wine time“ (čas na víno) je veľmi populárny aj na tričkách. Organizácie na prevenciu závislostí i zdravotnícke inštitúcie upozorňujú na skutočnosť, že…

Read more

Dennik N: Po 22.00 hod majú v rizikových regiónoch zakázať alkohol

V 17 regiónoch, kde je situácia s COVID-19 riziková, navrhujú odborníci obmedzenia, najviac nakazených je v bratislavskom Starom Meste. Pandemická komisia pod vedením ministra zdravotníctva Mareka Krajčího (OĽaNO) odporučila nové opatrenia pre najrizikovejšie regióny na Slovensku. Čítaj ďalej A tu ponúkame aj krátky prehľad iných krajín, ktoré použili riešenia alkoholovej politiky na obmedzenie šírenia vírusu COVID19. (Článok je…

Read more

Dennik N: Čo by mala vedieť pani prezidentka, kým navštívi Heineken

Naša predsedkýňa píše v Denníku N: Tento týždeň ma obmedzenie pohybu pre COVID-19 asi prvýkrát potešilo. Bratislava má červenú a preto sa prezidentka Zuzana Čaputová nevybrala do Nitrianskeho kraja, ako mala plánované. Znamená to, že nenavštívi ani firmu Heineken… Čítaj viac

Read more